Як не нарватися на несумлінного замовника?
Для тих, хто зрозумів, що копірайтинг його покликання і, озброївшись клавіатурою штурмує біржі, варто пам’ятати і про недобросовісних замовників. Так, тут теж «кидають» на гроші, морочать голову і іноді вимагають нездійсненного. Але навіть ці перераховані негативні явища можна не тільки обернути на благо, а й з легкістю їх обходити.
Розповім на прикладі платних бірж, де з замовниками доводитися спілкуватися безпосередньо
Розслабитися можна якщо замовник:
- Давно зареєстрований на біржі.
- Має позитивні відгуки.
- Пропонує виконати оплачуване тестове завдання.
- Легко погоджується перерахувати передоплату.
Варто насторожитися якщо замовник:
- У мережі зовсім недавно (хвилина, година, тиждень тощо)
- Не має відгуків.
- Каже, що жах як зайнятий і просить написати відразу енну кількість текстів, за які розплатиться завтра, нібито як тільки він повернеться з моторошно важливою конференції. І це при тому, що не прозвучало прохання виконати тестове завдання, на підставі якого він і повинен зрозуміти наскільки ви профі.
- Просить приступити до роботи відразу, а платити буде раз на тиждень, місяць і т.д.
Звичайно ж, це лише деякі з тез, але в цілому вони допоможуть на початковому етапі зрозуміти з ким починати працювати, а з ким ні.
Бесіда з замовником
Тепер, як кажуть розіграємо сценарій бесіди з замовником. Ви подали заявку на виконання текстів і він, о диво, відгукнувся! В ідеалі бесіда складається з питань, обговорення плану робіт, оплати і отримання ТЗ (технічного завдання). Замовник може повірити вам на слово і перевести передоплату, але де гарантія, що ваша стилістика йому підходить? Можливо, замовник захоче спочатку отримати бронебійний копірайтинг, а ви на початковому етапі можете запропонувати лише рерайт, копірайт, робота і розуміння яких вам більш-менш знайомі.
Рекомендую самому запропонувати виконати пробний текст, на підставі якого і буде зроблено висновок про вашу компетенції.
Друга порада дозволить вам максимально точно догодити замовнику. Так як ви не можете прочитати його думки, і відповідно дізнатися заздалегідь, в якому стилі писати статтю, можете попросити його надіслати вам пару посилань на вже розміщені матеріали в мережі. Звичайно ж, не для рерайту, а для розуміння, що саме сподобалося замовнику.
Що робити якщо вас таки «кинули»?
Ну, для початку перестаньте рвати на собі волосся і з образою дивитися в далечінь очима повними печалі. Якщо ви написали без грошей 10-15-20 статей, то я вже говорив вище, що не варто писати в борг відразу блоками. Пишіть по 2-3 статті і відразу ж просите оплату. Через час ви зрозумієте, що замовник платоспроможний і зможете перейти на будь-яку форму оплати.
Ну а якщо вас кинули на одну статтю, то подумайте ось про що. По-перше, будь-який написаний вами матеріал – це досвід. По-друге, кинули вас максимум на годину особистого часу. Прикро, але рано чи пізно ваша стаття «засвітиться» в інтернеті і знайти її можна буде за допомогою елементарної програми перевірки унікальності. Попри те, що пред’явити авторські права на вкрадений матеріал ви не зможете, але ви маєте право виставити свій матеріал у себе в портфоліо. Таким чином, ваша стаття все одно буде дуже корисним.
Як я вже писав тут, що я не тільки надаю послуги копірайтера вартість яких, залежить від складності та вимог замовника, я також проводжу навчання копірайтингу. Під час навчання я детально розповідаю не тільки про те з чого і як почати, але і супроводжую до того моменту, поки ви не почнете заробляти гроші. Цікаво? Пишіть або телефонуйте. Контакти, як не дивно, розташовані під вкладкою «Контакти».
Вчимося копірайтингу тут: Онлайн навчання
До нової зустрічі!